In het NU zijn

7 dagen zeilen
Eerste surflesje

In het NU zijnOndertussen alweer langer dan een maand aan het reizen. De tijd vliegt voorbij!

Het Noordereiland in 3,5 week bereist, super veel mooie plekjes gezien en leuke mensen mogen ontmoeten. Best snel van plek naar plek gereist, waardoor ik het verplaatsen wel een beetje zat werd. Daarnaast ook wat problemen met Stray bus gehad, ik zou het anders hebben aangepakt als ik opnieuw mocht kiezen en zou het niet snel iemand aanraden tijdens het hoogseizoen.  Ze verkopen de buspas alsof het erg flexibel is, maar dat is het tegendeel! Maargoed, ook daar heb ik me bij neergelegd.

Eerste surfles in Raglan gehad, wat naar meer smaakt!!.. kom maar op Baliiii…

Heb nog geen tickets geboekt, maar het ziet er naar uit dat ik na NZ naar Melbourne, Vietnam en eindig in Bali. En waarschijnlijk voor Pasen thuis ben… mehh (stiekem al nieuwe plannen aan het maken, sssht, niet aan paps en mams vertellen!)

Mount Maunganui surf plaatsje aan het strand, kort bezocht voor 1 nachtje. De berg beklommen met een fenomenaal uitzicht over de stad en de zee.

Rotorua, plaatsje met geothermische activiteit van vulkanische oorsprong. Hier dankt het stadje ook de tourisme aan. Nadeel dat het stinkt naar rotte eieren in de hele omgeving, maar dat went snel! Veel activiteiten in het stadje te doen, met een kiwi naar hotpoole geweest en glowwormen gespot!  Ook even een mooi feestje meegepakt met lokale mensen.

Lake Aniwhenua, plaatje aan een prachtig meer waar we kennis gemaakt hebben met bepaalde gewoontes van de Maori cultuur. Haka gedanst (oorlogsdans van de Maori’s) kampvuur, gebbq’t en lokale spelletjes gespeeld.

Volgende stop was het plaatsje;

Taupo waar ik op de planning 1 nachtje zou verblijven en volgende dag om 1 uur smiddags de bus zou nemen naar Blue duck station. Was de bus gecanceld, zonder dat Stray het ons heeft laten weten. Stonden we daar met 4 andere backpackers bepakt en bezakt.

Gelukkig konden ze ons verzekeren op een plekje in de bus de volgende dag.

Dat was even een flink baal momentje, en ik moest mijn planning omgooien…

Maargoed, snel de knop omdraaien en

genoten van het mooie plaatsje Taupo, was prachtig zonnig weer. En het plaatje was leuker dan verwacht, dus het was geen straf nog een dag langer blijven. Ben lekker aan het meer gaan liggen, gezwommen, heerlijk gerelaxed met mezelf.

Volgende ochtend had ik een mountainbike gehuurd, heel stuk gecrosst door een prachtig gebied, was best een pittige rit! Met smalle padjes, scherpe bochten en flinke heuvels.

Huka Falls bezocht en de crackers of the moon bewandelt. Pfoe dat was een sportief fanatieke ochtend! Wat voelde ik me voldaan zeg!! Was die zere kont toch nog ergens goed voor;)

Om 1 uur stond ik klaar die middag om met de bus naar volgende bestemming te gaan;

Blue duck station; een afgelegen plek, in de middle of nowwhere stond een soort boerderij. Hier konden er verschillende (prijzige) activiteiten doen; zoals kleiduifschieten, jagen, paardrijden, kajakken en nog meer.

Ik had gekozen voor 3 uur lang paardrijden, door de bossen met alweer een fenomenaal uitzicht over het hele gebied en ook weer niet vervelend was de knappe gids!

Wat kan je je dan toch voelen als een echte cowgirl op een paard, net als in een film! Gelukkig luisterde mijn paard heel goed naar me en en niet zoals bij een reisgenootje, waar het paard steeds in galop schoot, en het arme meisje in paniek schoot.

De avond weer een romantisch kampvuur met niet te ontbreken de diepgaande gesprekken;)

Ochtend daarna moesten we om 5;45 klaarstaan voor de trek; Tongarrio alpine Crossing. Een pittige maar super mooie hike van 19,4 km door een vulkanisch landschap op het noordereiland. Zeer veel verschillende en indrukwekkende landschappen die elkaar opvolgen. Met hoogte punt de blauwe groenige meren in het midden van de trek.De films van Lord of the Rings zijn er opgenomen. Mount dook!! Zo ontzettend mooi! Een must-do als je in New Zealand bent!

Wij hadden zo geluk met het weer, korte broek en korte mouwen voldoende aan.

Raetihi, een klein plaatje niet zo toeristisch verbleven er met stray in een lodge waar we een dagje konden bijkomen van de trek. Met een overheerlijke barbecue!!

Daarop volgde 4 dagen Wellington, de hoofdstad van NZ, en tot nu toe de leukste stad, omringt door bergen, en gelegen aan het strand. Een overzichtelijke stad, met een knus stadscentrum en de leuke bars en eettentjes aan de Cuba street.

Ben al een aantal dagen samen met Elina aan het reizen, ook een Frans jongedame van 32, ook zij is naar NZ gekomen om Engels te leren.

Communiceren gaat redelijk goed, het is alleen erg frustrerend voor haar dat ze niet alle gesprekken kan volgen en niet op woorden kan komen. Gelukkig met mijn geduld, komen we er vaak uit samen!

Verder in Welly de Mount Victoria beklommen, met uitzicht over de hele stad, Gardens bezocht en ook zijn we naar het museum geweest van Wellington, erg indrukwekkend!! Ben niet zo gek van museums, maar zeker de moeite waard! Nachtleven ondekt, en in de avonduren romantisch met Elina en een jongen uit Afrika op het strand gezeten onder de sterrenhemel met het genot van een rood wijntje. Wat een bijzonder verhalen draagt die jongen met zich mee, was echt diep geraakt!  Ook even kwa jongens uitgehaald, en op alle daken en in lantaarnpaals geklommen, heel avontuur!!

In Welly ook een stel uit Nederland ontmoet, Dieske en Frans die daar tijdelijk wonen, stel wat al veel gereisd heeft. Mijn broer kon Dieske van zijn reis in Indonesië, dus vandaar dat ik met haar afsprak!

Samen met hun naar een spiritueel centrum geweest, waar we les yoga hebben gevolgd en daarna met een hele groep mensen mantra gezongen. Een hele bijzondere ervaring met alle mensen. Wat een openheid en geïnteresseerde mensen.

Afgesloten met een all you can eat vegan dinner!! Dit was echt het allerlekkerste diner in tijden!!

Tijdens het reizen, meerdere zonsopgangen en zonsondergangen mogen bewonderen, hiken door adembenemende natuur, gezwommen in de zee, kijken naar speelsheid van de kinderen en luisterend naar gitaar en zang van medereizigers. Elke dag leer ik weer nieuwe dingen bij, over mezelf, mensen om me heen en van mijn omgeving.

‘Hoe creëer ik mijn dag?’In plaats van hoe onderga ik mijn dag…

Welke activiteiten wil ik doen, hoe voorkom ik dat er zo weinig onverspilde tijd verloren gaat. Daarbij ben ik goed gaan leren luisteren naar mijn eigen lijf. Wanneer ik rust nodig heb, probeer ik ook echt even een momentje voor mezelf te pakken.

Het leven in het NU staat voor mij centraal deze reis. Vond het nog wel eens lastig om mijn aandacht bij het moment te houden. Maar ook hierin ben ik me veel meer bewust geworden van het leven in het NU. En genieten in het moment.

5 februari tm 12 februari mocht ik met Elina mee op een fantastisch avontuur, namelijk 7 dagen zeilen met een Kiwi!! Zeker een hoogtepunt van mijn reis. Heerlijk geen bereik, geen gezeik. Tot rust gekomen, veel geslapen en zonder tijdsbesef deze dagen doorgebracht met een toffe crew! Captain Rustus (kiwi) zijn kat Billy en 5 andere backpackers, waaronder Elina en ik.

Eerste en laatste dag een heel stuk gezeild, iets te ruige zee voor mij. Waardoor ik het best plat in bed kon liggen, om me zo min mogelijk zeeziek te worden.

Elke dag werd er vers gekookt voor ons, 3 maaltijden per dag. Seaaafoood!! Jammmie, zelfgevangen vissen, gerookt en gesmookt, tonijn, schelpdieren, octopus en meeer..

Relaxte, chille dagen gehad; gevist,

Gezeild, gezwommen, gekajakt, veel geslapen, gezont, kaartspelletjes gespeeld, muziek geluisterd, gegeten, bier gedronken, dolfijnen, zeehonden en haaien gespot!!!Wat wil een mens nogmeer?

De mooiste heldere sterrenhemel, milkyway nog nooit zo duidelijk gezien! En 8 vallende sterren!! Al mijn wensen zijn om dit moment als vervuld!

De boottrip eindigde in Nelson 12 februari. Het kwam perfect uit, net of het zo moest zijn.

Jill kwam namelijk aan in NZ en pikte me op in Nelson met de auto, waar het Zuidereiland op ons te wachten staat. Wordt een prachtig nieuw avontuur!!! Kijk er zo naar uit, en nu samen met mijn lieve vriendinnetje!! De momenten delen en kampeer leven van NZ ontdekken met de auto!!